Endokrynolog - badania tarczycy - Warszawa (Bemowo, Wola)

Badania tarczycy i hormonalne

Endokrynologia to dział medycyny zajmujący się chorobami gruczołów dokrewnych (wydzielających hormony) oraz zaburzeniami hormonalnymi. Skupia się na schorzeniach układu dokrewnego. Gruczoły dokrewne wydzielają substancje, które za pośrednictwem krwi
dostają się do wnętrza organizmu. Zadaniem hormonów jest przekazywanie informacji, a w następstwie regulowanie czynności życiowych organizmu. Gruczołami endokrynnymi są:
  • tarczyca,
  • przytarczyce,
  • przysadka mózgowa,
  • nadnercza,
  • trzustka,
  • jądra,
  • jajniki,
  • u kobiet
  • ciężarnych także łożysko.

Zaburzenia funkcjonowania gruczołu dokrewnego mogą wynikać z jego choroby wtedy gruczoł zaczyna produkować zbyt dużo lub za mało hormonu. W innych przypadkach może dojść do patologicznych zmian np:. rozwija się guzek lub nowotwór. Często ryzyko choroby można oszacować jeszcze przed jej pojawieniem, dlatego tak ważna jest szybka diagnoza, by podjąć odpowiednie leczenie. W celu rozpoznania schorzenia bardzo ważna jest też rozmowa z pacjentem, podczas której pozna on mechanizmy działania i przyczyny swoich dolegliwości.

Co leczy endokrynolog?

• Choroby tarczycy – guzy,
  • nadczynność,
  • niedoczynność,
  • choroby nadnerczy,
  • choroby trzustki,
  • cukrzycę,
  • choroby gonad – menopauzę,
  • zaburzenia miesiączkowania,
  • osteoporozę,
  • niepłodność żeńską i męską,
  • zespoły androgenne- nadmierne owłosienie,
  • trądzik,
  • łysienie.

lek. Agnieszka Tuszyńska

Absolwentka I Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Specjalizuje się w endokrynologii. Obecnie pracuje w Klinice Chorób Wewnętrznych Endokrynologii i Diabetologii CSK MSWiA.

Uczestniczka licznych kursów, zjazdów, konferencji z zakresu endokrynologii, diabetologii, chorób wewnętrznych o zasięgu ogólnopolskim i europejskim. Autorka publikacji naukowych.